Fungus-dierentuinen-Gold Coast-chocolade - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Melenhorst - WaarBenJij.nu Fungus-dierentuinen-Gold Coast-chocolade - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Melenhorst - WaarBenJij.nu

Fungus-dierentuinen-Gold Coast-chocolade

Door: Laura Melenhorst

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 September 2015 | Australië, Sydney

Wat ernstig!

Al bijna een maand geen blog geschreven.... Ik sla spontaan rood uit van de schaamte. En dan met name richting de niet-Facebookende mens onder ons. Via dat medium probeer ik her en der de Nederlandse mens geüpdatet (ik heb geleerd dat je dat zo schrijft) te houden.

Ik heb een schimmel. Laten we daar maar eens mee beginnen. Het begon met bedluizen in ons appartement, wat blijkbaar niet betekent dat je dan meteen een slons bent - HA, heb ik die reacties allemaal gecoverd. Ik krabde me helemaal een ongeluk en in mijn slaap krabde ik zelfs mijn benen open, tot bloedens toe. Nadat deze wezens uitgeroeid waren door de magische krachten van Laura en Landlord Paul, begon een huisgenote rare plekjes te krijgen op haar huid. Na een bezoekje aan de dokter bleek het een schimmel te zijn. Maar ja, toen hadden die beesten alweer verzonnen om Melenhorst maar eens te gaan pesten.
Gelukkig valt het mee en is het een kwestie van zalfjes smeren tot je een ons weegt; er zijn ergere dingen in het leven.
Ook zijn 2 van de nagelriemen aan mijn linkerhand ontstoken. Ooit van gehoord? Die gekke Australische buitenlucht is niet goed voor mij, haha!

Zo, tot zover uw aflevering van Grey's Anatomy. Over tot de orde van de dag.

Dat is, ben ik bang, toch echt WERK. Inmiddels zijn mijn 2 huisgenotes ook begonnen op het werk, dus kunnen we tussendoor lekker samen lunchen en heen- en terug reizen. Dat maakt het allemaal wat verdraagzamer. (Is dat een woord? Of is het draaglijker? Ik heb een taal-black-out!)

Verder kijken we vooral vooruit naar de spannende dingen die ons nog te wachten staan. Zo gaan we op 2 oktober een ritje van ca. 10 uur maken richting de Gold Coast (Queensland). Tot en met 7 oktober zal mijn hoofd alleen maar staan naar strand, themaparken (zoek voor de grap even op: Dreamworld, Warner Bros Movie World, Wet 'n Wild Water World)... Graag gedaan, ik maak jullie met plezier een beetje jaloers.. Hihi.
Onderweg gaan we stoppen op verschillende plekken, waaronder Coffs Harbour.. Dat schijnt adembenemend mooi te zijn.

Na de Gold Coast moet uiteraard de Bucketlist ook nog afgewerkt worden, denk aan het zwemmen met haaien, kajakken onder de Harbour Bridge door, maar ook het beklimmen van de brug om van mijn hoogtevrees af te komen of het eten van een Kangaroo-steak.
Allemaal narigheid, zoals jullie wel kunnen lezen. Het is hier weer verschrikkelijk.. Muhahaha.

We zijn 2 weken geleden naar de meest mooie dierentuin die je ooit hebt gezien geweest; Taronga Zoo.
Heb je wel eens het gevoel gehad dat je zo bevoorrecht bent, dat het je overweldigd en je gewoon begint te huilen? Precies DAT had ik tijdens de 'Birdshow' die we bezochten in de dierentuin. Stel je voor; het décor was de Sydney Tower, de Opera House en de Bridge... 4 superleuke meiden aan je zij, 25+ graden, strakblauwe lucht... En dan 50 witte duiven die worden losgelaten... zucht... Ik kan er zo weer om beginnen te huilen. Daar kan geen materialistisch ding tegenop, geloof me. De wereld is overweldigend.

Aanstaand weekend gaan we met z'n allen naar Bondi Beach, daar is het 'Festival of the Winds', waar blijkbaar honderden kitesurfers bij elkaar komen en het schijnt er magisch uit te zien.
Ook is er dit weekend 'The Smooth Festival of Chocolate' vlakbij de brug. Ook maar even een bezoekje brengen met z'n allen.... Vervelend allemaal weer.
In Australië hebben ze Cadbury chocolade, de meest goddelijke chocolade die je ooit zult proeven. Momenteel geniet ik van Golden Honeycomb nuggets covered in Cadbury Dairy Milk Chocolate and chocolate balls. En het is HEURLIJK!

Zo, ik denk dat jullie nu wel weer helemaal bij zijn. Voor vragen of opmerkingen verwijs ik jullie graag door naar de onderkant van deze pagina... en toevallig vind ik reacties supertof en leuk. Ja, dat is een hint, haha!

Jullie weten dat ik mijn blogs altijd afsluit met iets over het weer, want dat is zo lekker origineel. Hier begint het steeds beter te worden, aankomend weekend 26/27 graden... Just saying.. hihi.
*kuch* herfst in Nederland komt eraan *kuch*

Dikke knuffels van jullie favoriete koala-knuffelaarster en fungus vriendin,

Lozz xxx

  • 07 September 2015 - 15:14

    Koala Knuffelaarster Vader:

    Leuk verhaal weer. Hoewel enkele onderdelen minder "leuk" zijn zoals de wantsen en de bijna schurft!
    Verder nog een tip:
    ER STAAN WAT LINKJES LINKS BOVEN IN MET DE TITELS "FOTOS" EN "VIDEOS.
    Verder als de football game is t nooit gekomen

  • 13 September 2015 - 09:27

    Marijke B:

    He lieve Laura! Ik heb weer genoten van je avonturen! Geweldig zeg! Vervelend van de schimmel maar zoals je zegt: zalfje smeren. Ik heb veel gehoord over cold coast ! Super dat je daar naar toe gaat. Kijk nu al uit naar je verslag. Ben blij voor je dat het weer zo goed is. Al mijn respect voor wat je doet schat! Ik zit hier in Doetinchem bij de vijver met een kop koffie en denk aan je. Xxx

  • 14 September 2015 - 01:33

    Laura:

    Bedankt voor je lieve, lieve, lieve reactive Marijke. Je weet wat dat voor me betekent. Dikke knuffel... xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hey allemaal! Op 14 juli 2015 is het zover. Dan vlieg ik vanuit Amsterdam naar Sydney om vijf maanden stage te gaan lopen en anderhalve maand te reizen. Blijf via deze weg op de hoogte van mijn avonturen, Thanks for following! Hoo roo, Laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 4830

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 27 Januari 2016

Laura goes Down Under

Landen bezocht: