Christmas-smell & Woodies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Melenhorst - WaarBenJij.nu Christmas-smell & Woodies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Melenhorst - WaarBenJij.nu

Christmas-smell & Woodies

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Juli 2015 | Australië, Sydney

Hi darlings!

Vandaag (donderdag) ben ik alweer 9 dagen weg uit Nederland. Wauw, wat is er veel veranderd sinds ik hier aankwam.

Uiteraard ben ik begonnen met mijn stage. Geweldig leuke mensen die je enorm welkom laten voelen.
'Lauraaaaaaaaaaaaaaaaa, we've been waiting for you so long! I'm so glad you're finally here, got lots to do for you...'
Of iedere keer als ze je iets aangeven, zoals een glas of een pen: 'There you go darling'. So sweet.

Ik zit op afdeling HR, die nu bestaat uit 4 mensen + ikzelf. Mijn bureau is zo'n hele leuke 'cube', very American.
Ik mag vanaf vandaag gaan beginnen aan het opstellen van een Opleidingsplan voor een half jaar voor de gehele organisatie. Dat betekent; trainingen schrijven voor niet alleen de medewerkers, maar ook het management. Spannend! Daarnaast veel standaard HR-administratie, hoort er ook bij!

Het weer begint heel iets (lees: heel heel iets) op te klaren. Het grappige is, dat het hier heel erg naar Kerstmis 'ruikt', voor zover je dat uiteraard kan ruiken. Een beetje zo'n openhaard/kruiden-geurtje als je naar buiten gaat 's avonds, snap je? Super raar om dat midden in de Nederlandse zomer te ruiken.

Morgen hebben we Christmas in July op het werk. We moeten allemaal een hele lelijke Christmas-jumper aantrekken en 2 dollar meenemen voor suicidepreventie onder jongeren.
Wie de lelijkste jumper heeft wint een prijs. Er is ook heel veel eten en drinken, so I'll be fine, haha.

Ik moet zo langzamerhand maar eens gaan bedenken wat ik van het weekend ga doen. Misschien eindelijk Bondi Beach maar eens gaan bekijken, of The Opera House even aanraken.

Oh ja, ik wil jullie ook nog even updaten over de reis die ik na mijn stage ga maken.
Aanvankelijk zou ik van Sydney naar Melbourne vliegen, met de boot naar Tasmanie varen, vanaf Tasmanie naar Brisbane vliegen en vanaf Brisbane weer naar huis.
Na wat gesprekken gevoerd te hebben, heb ik definitief besloten om vanaf Tasmanie naar Alice Springs te vliegen (ipv naar Brisbane) zodat ik de Uluru (Ayers Rock) kan gaan bekijken en onder de sterrenhemel kan slapen terwijl de zon opkomt achter de Uluru. Klinkt dat niet mega romantisch? I know, right?!

Verder dus het geweldige appartement waar ik per 2 augustus mag intrekken (het moet nog opgeleverd worden).. Dat voelt zo fijn!

Nou, wel weer genoeg gerateld. Ik ga nog even genieten van het laatste half uurtje van mijn lunchpauze (ja, die duurt een uur) en daarna weer aan het werk.

Slaap nog maar even lekker lieve Woodies (zoals de mensen op het werk Nederlanders noemen, vernoemd naar klompen, of 'Wooden Shoes', hihi).

Don't you worry about the world ending today, it's already tomorrow in Australia.

Hoo roo,

Laura

  • 23 Juli 2015 - 07:28

    Marijke:

    Haha, woodies! Yesss
    Fijn dat er weer een morgen is. Gerustgesteld ;-)
    Alvast fijn weekend dan maar! Geniet ervan

  • 23 Juli 2015 - 08:19

    Deborah:

    Hahahaha wederom genoten van jouw verslag! Wat schrijf je toch leuk, ik zie het gebeuren! Dikke zoen vanuit hier! Groetjes, Deborah

  • 23 Juli 2015 - 08:22

    Rob:

    So in fact, for an Aussie we Woodies were all born yesterday!

  • 23 Juli 2015 - 08:59

    Yves:

    En...had jij de lelijkste jumper?

  • 23 Juli 2015 - 12:33

    Elisa:

    Nu alweer kerstmis waaaah ik ben jaloers hahaha! Geniet, lieffie <3 Kus!

  • 24 Juli 2015 - 00:21

    Marijke B:

    Ha! Geweldig om dit allemaal te horen! Ook al heb je de lelijkste jumper.. Als je dit rest Dan zul je nog de mooiste en vrolijkste zijn :)
    Woodies.. Leuk! Weer eens wat anders Dan cheese head

  • 24 Juli 2015 - 09:08

    Winny:

    Zo leuk dit....:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hey allemaal! Op 14 juli 2015 is het zover. Dan vlieg ik vanuit Amsterdam naar Sydney om vijf maanden stage te gaan lopen en anderhalve maand te reizen. Blijf via deze weg op de hoogte van mijn avonturen, Thanks for following! Hoo roo, Laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 4856

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 27 Januari 2016

Laura goes Down Under

Landen bezocht: