The carpet isn't supposed to be wet, right? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Melenhorst - WaarBenJij.nu The carpet isn't supposed to be wet, right? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Melenhorst - WaarBenJij.nu

The carpet isn't supposed to be wet, right?

Door: Laura Melenhorst

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Hallo lieve (trouwe) volgers!

Het was alweer een tijdje geleden dat ik de niet-Facebookende-mens onder ons op de hoogte heb gehouden van mijn trip!

Gisteren ben ik verhuisd naar Wolli Creek, een geweldige wijk in Sydney. Er staan fantastische flats, het is echt een nieuwbouw wijk. Ik woon op de derde etage (benen trainen!) en kijk uit over een prachtige binnentuin met het zwembad daarin.

Ik moest mijn spullen vanaf Redfern (een andere wijk in Sydney) meeslepen naar Wolli. Pff, dat was heftig. Ik had mijn backpack, die gek genoeg ineens veel zwaarder was dan op de heenweg (oops...), mijn koffertje en een handtas. Oh, en mijn jas!
Het zweet rolde in druppeltjes over mijn foundation en ik kreeg zelfs een flesje water aangeboden van een oude mevrouw, ha ha. Sweetheart.

Gisteren (zondag) heb ik voor het eerst sushi gegeten (yum!) en ben ik samen met mijn huisbaas (Paul) en zijn kinderen naar de K-mart geweest. Dat is de Amerikaanse IKEA, ongeveer. Ik moest mezelf echt inhouden om niet allemaal onnodige kaarsjes, vaasjes en prullaria te kopen en dat is me echt gelukt! Ja, echt!
Ik heb een deken gekocht, een hoofdkussen en beddengoed.
Toen ik dat wilde wassen, om het lekker fris te krijgen, ging er iets mis. Een klein beetje maar.

Ik had het in de wasmachine gegooid en was daarna Paul gaan helpen met het opzetten van het bed, in een andere kamer. Toen ik terug de woonkamer in moest om een schroevendraaier te pakken en ik met mijn sokken in een zwembadje terecht kwam (sop sop sop....) wist ik dat er iets niet helemaal goed was......
De wasmachine was inmiddels klaar met het wasprogramma, maar ik gok dat er 30 liter water over de hele vloer lag, helemaal via de trap naar beneden gelopen.

Na een paar woorden die ik niet zal herhalen, zijn Paul en ik op onderzoek uitgegaan.... Want waar kwam al dat water nou vandaan?!

Na NOG MEER woorden die ik niet zal herhalen en wat 'slaps against the heads' kwam Paul erachter dat hij de waterafvoer niet had aangesloten op de afvoer. Die lag dus bloot en heeft lekker kunnen sproeien.
Ha ha ha, never a dull moment!!! Vandaag komt er iemand het water 'opzuigen' en dan is alles weer oke. Ook ga ik vanavond lekker de keuken inruimen en alle spulletjes die vandaag binnenkomen vanaf K-mart inruimen. Mijn ultieme female-side komt omhoog! Yay! Inrichten! Yay!!!

's Avonds heb ik samen met Paul en een goede vriend van hem nog een potje 'bending the elbow' gedaan... De Australische manier van een wijntje/biertje doen. ;-)

Na een heerlijk nachtje slapen in mijn schone bedje ben ik nu weer op kantoor voor een weekje werk.

Het weer begint steeds lente-achtiger te worden, dat doet me zeer goed. Ik hoorde dat het in Nederland richting de 30/35 graden loopt... Jaloers!! Geniet er maar lekker van, voordat je het weet zitten we met z'n allen rond te kerstboom veel te veel eten weg te schrokken....

Bye lieve Woodies, have a good one!

Love,
Lozz

  • 03 Augustus 2015 - 07:23

    Yves:

    Je houdt onze eer als Waterland iig hoog! :p X

  • 03 Augustus 2015 - 22:55

    Marijke B:

    Oh oh.. Ik zie het helemaal voor me dat waterballet.. Maar gelukkig is het weer opgelost :)) weer een ervaring rijker .. En een leuk verhaal. Kreeg je niet de slappe lach :))??
    Fijn dat je nu je eigen plekje hebt meis! Werk ze van de week!XXX <3

  • 04 Augustus 2015 - 01:02

    Laura:

    Hahaha, ik probeerde mijn lach in te houden omdat mjn huisbaas nogal kwaad was.... haha! Jullie ook werk'ze!

  • 04 Augustus 2015 - 20:27

    Marijke:

    Haha!! Hoezo 'onnodige' kaarsjes?! Wordt het daar nooit donker? He?
    Haha haha
    #gewoonkopendiezooi
    #helpdeaustralischeeconomieeenbeetje

    Have fun watergirl!

  • 05 Augustus 2015 - 07:08

    Laura:

    Hahahaha, the sun never goes 'down under'.... ;-) Grapje. Zeker wordt het wel donker. Alleen ik ken mezelf; dan koop ik voor 200 euro aan accessoires die ik in januari lekker mag laten staan omdat ze niet in mijn backpack passen :(
    Zonde!
    Gelukkig sponser ik de economie al genoeg.. #wateenprijzenhier #omg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hey allemaal! Op 14 juli 2015 is het zover. Dan vlieg ik vanuit Amsterdam naar Sydney om vijf maanden stage te gaan lopen en anderhalve maand te reizen. Blijf via deze weg op de hoogte van mijn avonturen, Thanks for following! Hoo roo, Laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 4853

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 27 Januari 2016

Laura goes Down Under

Landen bezocht: